شنبه ۲۰ اسفند ۰۱

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تكنولوژي

۱ بازديد

متاورس چيست؟ آشنايي با دنياي متاورس؛ انقلاب تكنولوژي

متاورس چيست ؟ سوالي كه اين روزها ذهن همگان را درگير كرده است.

متاورس يك محيط مجازي آنلاين است. اين دنياي موازي مجازي، طيف وسيعي از عملكردها را نيز در خود جاي داده است.

اين دنياي مجازي از طريق هدست واقعيت مجازي، عينك‌هاي واقعيت افزوده و كنسول‌هاي بازي قابل دسترس است.

ايده متاورس

ايده متاورس براي اولين بار توسط نيل استيونسن نويسنده رمان Snow Crash در سال 1992 مطرح شد. در اين رمان متاورس يك فضاي مجازي و اينترنتي را در خود جاي داده است.

براي پاسخ به سوال متاورس چيست مي‌توان از تعريف فيسبوك كمك گرفت.

طبق گفته فيسبوك: متاورس دنيايي است كه در آن مي‌توانيد با افراد ديگر كه نمونه‌هاي مجازي آن‌ها هم در اين دنيا وجود دارد؛ تعامل داشته باشيد و زندگي كنيد.

متاورس چيست؟

s7_c1hz.jpg

 

دنياي متاورس تركيبي از فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و اينترنت است.

بسياري از افراد تصور مي‌كنند متاورس شبيه مواردي است كه در داستان‌هاي علمي تخيلي است. در حال حاضر هيچ كس به طور دقيق نمي‌داند كه دنياي Metaverse به چه شكل خواهد بود. اما بسياري از ويژگي‌هاي اصلي آن مشخص شده است. متاورس دنيايي فيزيكي و مجازي را در بر مي‌گيرد. همچنين بر يك اقتصاد كاملا كارآمد نيز متمركز است.

اين فناوري اين امكان را براي كاربران فراهم مي‌كند كه با سهولت نسبي در مكان‌هاي مختلف آن حركت كنند. همچنين از كالاهاي خريداري شده و آواتارهاي خود نگهداري كنند. در دنياي متاورس كاربران قادر خواهند بود با هزاران نفر ديگر، به صورت همزمان از مكاني به مكان ديگر بروند. همچنين در ادامه مي‌توانيم براي درك بهتر به بازي‌هايي مانند سيمز و سكند لايف اشاره كنيم. در اين بازي‌ها شما يك شخصيت مجازي را مي‌سازيد و كارهاي آن را كنترل مي‌كنيد. حال تفاوت اين بازي‌ها با دنياي متاورس اين است كه شما يك شخصيت مجازي را نمي‌سازيد بلكه خودتان به اين دنيا ورود مي‌كنيد و يك آواتار از شما وارد اين دنيا مي‌شود.

هركاري كه در اين دنيا انجام دهيد ديگر يك كاراكتر كد نويسي شده نيست، خود شما به كمك يك هدست و عينك وارد اين دنياي مجازي خواهيد شد. در دنياي موازي مجازي تقريبا هركاري كه در دنياي واقعي انجام مي‌دهيد؛ مي‌توانيد انجام دهيد.همچنين مي‌توانيد بسياري از كارهايي كه در واقعيت امكان انجام آن را نداريد؛ در دنياي متاورس بدون محدوديت انجام دهيد. به عنوان مثال مي‌توانيد ظاهر خود را به شكل مورد علاقه خودتان طراحي كنيد.

حتي مي‌توانيد با طراحي و ساز و كارهاي اعمال شده در متاروس كار كنيد و كسب درآمد كنيد. در اين دنيا مي‌توان زندگي رويايي كه در واقعيت به آن نرسيديد را آن‌جا تجربه كنيد.

اهميت متاورس

حتي اگر دنياي متاورس نتواند به آينده‌اي كه در سر دارد، دست يابد؛ مي‌تواند نحوه تعامل ما با دنياي ديجيتال را تحت تاثير قرار دهد. يك تجربه مجازي جمعي مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي را براي توليدكنندگان محتوا، گيمرها و هنرمندان ايجاد كرد.

دنياي Metaverse مي‌تواند به يك صنعت تريليون دلاري تبديل شود. همچنين مي‌تواند محلي براي سرگرمي، تجارت و حتي محل كار باشد. اين فناوري به عنوان توسعه‌اي از اينترنت توصيف نمي‌شود؛ بلكه جايگزيني براي آن است كه با استفاده از فناوري بلاك چين و برنامه‌هاي غيرمتمركز ساخته مي‌شود.

مشكلات متاورس

اين دنيا براي واقعيت زيادي خوب است.

مشكلات متاورس چيست؟ اولين مشكل اين است كه تعاملات انساني كم مي‌شود و مانند  فيلم ماتريكس نمي‌توانيم انسان‌ها را از شخصيت‌هاي كامپيوتري  تشخيص دهيم.

مشكل بعدي عدم وجود قوانين است. قرار است كه يك دنياي مجازي ساخته شود كه تمامي قوانين از نو نوشته شود. مهم‌تر از همه توجه به اين موضوع است كه چه شركت‌هايي با چه اهدافي در اين دنياي موازي مجازي قصد سرمايه‌گذاري دارند. متاورس پروژه‌اي نيست كه يك شركت بتواند به تنهايي آن را عملي كند. زماني كه متوجه اين موضوع مي‌شويم كه فيسبوك روي چنين ايده‌اي سرمايه گذاري كرده است؛ اين سوال پيش مي‌آيد كه چه تضميني وجود دارد كه با تبليغات بي‌شمار در اين دنيا مواجه نشويم.

متاورس هنوز يك ايده است و كلي سوال بي‌جواب دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌كنيم به وبسايت ايران متا مراجعه كنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد